söndag 3 februari 2013

Årets första uppdrag

Meningen är att jag ska ta det lugnt denna termin då jag är pappaledig.
Fast nu när det har gått en månad så känner jag hur det drar i mina sångargener.

I fredags sjöng jag på en begravning. Det händer inte så ofta men ett par gånger varje termin blir det. Oftast är det någon som känner mig eller har hört mig som önskar att jag ska sjunga.
Det är också inte alltid jag kan pga jobbet.

Men i fredags sjöng jag på begravning där dottern till hon som begravdes hade sjungit ihop med mig för några år sedan och tyckte jag sjöng så bra. Mamman blev 101 år och hon var pigg i stort sett hela livet.
Det blev en fin och ljus begravning och jag kommer nog alltid bära med mig beskrivningen av hennes gärning under en lång tid framöver.

Jag själv fick fina sånger att sjunga och det blev:
Som en bro över mörka vatten
Dagen är nära.
Stad i ljus

Jag fick också fina kommentarer på min sång och det är skönt just på en begravning.

Känns skönt att vara med om att göra en sådan här stund till ett fint minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar