måndag 15 april 2013

Vardagsövningar

Helgen bjöd på lördagen en del sång för mig och på söndagen så lyssnade och såg vi på operagruppen Figaros föreställning Falstaff.

Lördag övade jag med en körgrupp inför söndagens sjungning i Flistad och sedan träffade jag en hel del sångelever till min sångpedagog som sjöng för varndra.
Där fick jag höra både god och mindre god kvalité. Det var allt från nybörjare till unga lovande sångare. Det var en kul eftermiddag.

Söndagens föreställning av Falstaff var underhållande även om den inte var av samma kvalié som Mozarts opror.
Jonas Frid gjorde en enastående insats som Falstaff.

Nu är det vardag igen och det dags att förbereda sig lite inför söndag och så nästa tisdag då jag ska sjunga på en begravning.
Inga konstiga saker som många gånger förr så gäller det att hitta en tonart som funkar bra. I detta fall får jag skriva om noterna till rätt tonart.

Annars är det rätt så lugnt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar