måndag 16 december 2019

Julspel i Kärna kyrka

Jag fick förmånen att gestalta Josef i år också i Julspelet i Kärna kyrka. Det var många barn med och Daniel Byström och Annika Andersson har gjort ett jättejobb att få ihop hela julspelet.

Dialog och sångerna är gjorda av dem så det är verkligen ett unikt julspel.

Som Josef har jag faktiskt inte så stor roll utan det är värdshusvärden Hanniball som har den stora rollen. Emil som spelar den gjorde ett fantastiskt jobb.


Jag fick förmånen att lyssna på Gistads Kyrkokör på tredje advent och det gav en bra start på julen tyckte jag även om jag som körsångare sitter med alldeles för kritiska öron.

Nu är det en julsånger i Boxholm på onsdag och sedan rullar det på med Vist kyrkas julkonsert och på julafton sjunger vi också kl 11  och jag själv i Lambohov på midnattsmässa.

Midnattsmässan blev jag bokad av Albin för ett år sedan och nästa år är jag bokad för Vist kyrka.
Något jag ser fram mot att ha så nära på julafton.

Trevlig kommande helg alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar