torsdag 4 september 2014

Ett femårsjubileum

I går sjöng jag på Lambohovsträffen.
Det är att komma tillbaka till där allt började.

Det var november 2009 och körledaren frågade om jag kunde sjunga en eftermiddag för daglediga.

Javisst svarade jag. Det var då körledare Albin kom på namnet I huvudet på en brevbärare.
Konceptet är ungefär som första gången.
Jag sjunger tio sånger, pratar lite om mig själv och om min egen koppling till sångerna jag sjunger.
Det tar ca 40 minuter.
Jag blandar allt från skillingtryck och sånger från 40-talet, musikal och opera.
Det mesta på svenska.

Igår var det fint väder så det var nog många som valde solen istället för mig.
Men de som kom blev glatt överraskade över sången och jag var sååå välkommen tillbaka.

Emelie var med men somnade när pappa sjöng :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar