måndag 3 mars 2014

Två olika mässor

I Lambohovskören är vi produktiva.

En gospelmässa ska göras på söndag den 9e mars av Christer Palm.
Jag erkänner direkt att gospel inte är min starka sida eller att det ligger mig varmast om hjärtat. Jag har dock fått ge efter lite då jag har hittat en gospel jag gärna sjunger solo i Lambohovskyrkan.
Det är Who knows but you lord. En underbar sång.

Sedan är det lite kul att sjunga en gospelsång då och då men nej jag söker mig inte direkt till gospelsångerna.

Mässan framförs tillsammans med kören Fröjda som är en gospelkör så jag hoppas de kan sina saker bra :)

Sedan ska vi ha en körpedagog från Stockholm. Det är som en körhelg hemma. Vi brukar jobba med ett speciellt stycke eller mässa fredag och lördag och framför sedan det på söndagens mässa i Lambohov.
I år blir det Piret Rips Mässa. Det framförs den 23e mars.

I båda har jag fått några solostycken. Kul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar