lördag 15 februari 2014

Begravningssånger

Det har hänt flera gånger att jag har fått frågan att sjunga på begravning och tackat ja innan sångerna har presenterats.
Det kan bli både det ena och andra men hittills har jag löst uppgifterna.

Ibland kan man få en ny sång som man tar med sig i sin egen repertoar. En sådan sång var I gott bevar från musikalen Kristina från Duvemåla.
Jag sjunger den ofta i mitt program eller på hösten vid Alla helgons dag.

En annan sång som jag tackad ja till innan jag visste hur den egentligen sjöngs var  Its time to say godbye. Där var det mycket Italienska men jag löste det också och jag vet att jag fick en kram av begravningsentreprenören efteråt.

Nu ska jag sjunga två sånger av Ilmari Hannikainen.
Den ena står i Lacrymosa men den andra fick jag leta efter för att få tag i noter.
Men det gick. Nu ska jag försöka tolka den också precis som sopranen gjorde i ett konstprojekt som ligger på youtube.

Nåväl kul ska det bli och jag tror jag fixar det här också utan att skämmas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar